Regulamin poniższy znajduje zastosowanie do umów sprzedaży zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego ostr.pl funkcjonującego pod adresem www.ostr.pl.

INFORMACJE OGÓLNE

1. Sklep prowadzony jest przez T7 Media Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie - spółkę prowadzącą działalność gospodarczą obejmującą jako przeważający przedmiot działalności pozostałą sprzedaż detaliczną prowadzoną w niewyspecjalizowanych sklepach. 

Dane przedsiębiorcy – T7 Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie:

NIP: 7011115785

REGON: 52371852800000

numer KRS: 0001003278

adres siedziby: ul. Hoża 76/410, 00-682 Warszawa

kontakt:

tel.: +48 886 642 007

e-mail: [email protected]

2. Regulamin określa zasady funkcjonowania Sklepu, w tym w szczególności sprzedaży Produktów, a także prawa i obowiązki Klientów oraz prawa i obowiązki T7.

DEFINCJE: 

Gdy w regulaminie używa się poniższych określeń, to oznaczają one każdorazowo:

T7– T7 Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Hoża 76/410, 00-682 Warszawa, NIP: 70111115785, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0001003278, będąca stroną zawieranych z Klientami Umów o korzystanie ze sklepu i Umów sprzedaży,

Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, które zawierają z T7 Umowę o korzystanie ze sklepu lub Umowę sprzedaży;

Koszyk – narzędzie udostępnione Klientowi w Sklepie umożliwiające zebranie w jednym miejscu interesujących Klienta Produktów i przejście do procesu ich zakupu (złożenia zamówienia z obowiązkiem zapłaty za zamówione Produkty),

Konto – zbiór informacji o Kliencie obejmujący jego dane osobowe i pozwalający na składanie przy ich użyciu zamówień w Sklepie oraz informacji dotyczących Umów sprzedaży zawartych przez danego Klienta z T7, nieodpłatnie tworzony na podstawie danych podanych w procedurze Rejestracji przez Klienta i przechowany przez T7 dla Klienta;

Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą, w tym z T7, czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarcza lub zawodową; Klient będący osobą fizyczną posiada status konsumenta, o ile Umowę o korzystanie ze sklepu i/lub Umowę sprzedaży zawiera bez bezpośredniego związku ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową;

Produkty –  odzież i akcesoria oraz inne towary, które oferowane są przez T7 do zamówienia w ramach Sklepu, stanowiące przedmiot świadczenia T7 na podstawie Umów sprzedaży;

Rejestracja – procedura prowadząca do utworzenia Konta, umożliwiającego późniejszą identyfikację Klienta podczas korzystania ze Sklepu na podstawie adresu e-mail i hasła;

Sklep – serwis internetowy prowadzony pod adresem www.ostr.pl stanowiący część systemu teleinformatycznego, umożliwiający użytkownikom sieci Internet zapoznanie się z przestawianą w tym serwisie ofertą Produktów T7 przeznaczonych do sprzedaży, którzy mają możliwość zawarcia Umowy sprzedaży przez złożenie zamówienia z obowiązkiem zapłaty z użyciem funkcjonalności tego serwisu internetowego przeznaczonych do składania zamówień przez Klientów po podaniu swoich danych osobowych, jak również mają możliwość skorzystania z innych funkcjonalności tego serwisu, w tym formularzy kontaktowych do kontaktu z T7 oraz zapisania się w bazie odbiorców wiadomości o nowościach w sklepie (tzw. newsletter'a);

Umowa o korzystanie ze Sklepu – umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w ramach serwisu ostr.pl, zawarta dobrowolnie przez Klienta z T7 jako usługodawcą z chwilą potwierdzenia Rejestracji, na mocy której  Klient uzyskuje dostęp do usług świadczonych poprzez sklep i T7 zobowiązuje się przez czas nieokreślony prowadzić nieodpłatnie Konto Klienta;

Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży pomiędzy Klientem a T7, zawierana na odległość, na mocy której T7 sprzedaje Klientowi Produkty, zaś Klient zobowiązuje się zapłacić za nie ustaloną cenę;

I. Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Umowy o korzystanie ze Sklepu

1. T7 udostępnia Klientowi Sklep. Dane osobowe podawane przez użytkowników Sklepu służą identyfikacji Klientów składających zamówienia bez Rejestracji jako kontrahentów T7, jak również do założenia Konta i identyfikacji Klientów posiadających Konto w Sklepie na podstawie loginu i hasła.

2. W celu korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie urządzenia pozwalającego na dostęp do sieci Internet z zainstalowanym programem służącym do przeglądania jej zasobów (przeglądarkę internetową), obsługującym technologię plików „cookies”, a nadto posiadanie konta poczty elektronicznej (e-mail).

3. Do systemu, z którego korzysta Klient, wprowadzane mogą być wprowadzane tzw. pliki „cookies”, które umożliwiają późniejszą identyfikację Klienta i są wykorzystywane przez T7 w celu ułatwienia korzystania ze Sklepu oraz w celu monitorowania ruchu Klientów w Sklepie. Klient może w każdym momencie włączyć lub wyłączyć możliwość korzystania przez T7 ze wspomnianych plików poprzez modyfikację ustawień przeglądarki internetowej.

4 Klientowi nie wolno dostarczać w ramach korzystania ze Sklepu treści o charakterze bezprawnym.

II. Użytkownicy zarejestrowani

1. Możliwość nabycia Produktów posiadają zarówno zarejestrowani Klienci, tj. podmioty posiadające Konto w Sklepie, jak i Klienci, którzy składają jednorazowe zamówienia bez przejścia procedury Rejestracji.

2. Utworzenie i korzystanie z Konta w Sklepie jest bezpłatne i nie stanowi warunku zamówienia Produktów za pomocą Sklepu. Konto w Sklepie utworzyć można jedynie przy zakupie Towaru przy pierwszym zamówieniu dokonywanym bez uprzedniej rejestracji konta, tj. przy dokonywaniu zamówienia Klient w Kroku 3 wg punktu III.2 niniejszego regulaminu wprowadza hasło w polu oznaczonym w tym celu jako opcjonalne i przejście do dalszych kroków zamówienia powoduje założenie Konta.

3. Przez podanie danych w procesie rejestracji Konta oraz hasła zgodnie z ust. 2 i użycie przycisku ikony „Dalej” dochodzi do zawarcia Umowy o korzystanie ze sklepu, a Klient akceptuje warunki objęte niniejszym regulaminem i polityką prywatności stosowaną przez T7 w sklepie i zgadza się na otrzymywanie informacji dotyczących zamówień zgodnie z przepisami ustawy z 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jedn. DZ.U. 2017 r., poz. 1219 ze zm.). Klient uzyskuje dostęp do Konta po wpisaniu adresu e-mail i hasła w odpowiednich polach Sklepu (logowanie).

4. Przy rejestracji konta Klient ma możliwość zapisania swojego adresu e-mail do newsletter'a poprzez zaznaczenie pola wyboru o treści „Zapisz się do newslettera”.

7. Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną poprzez Sklep, w tym prowadzenia Konta, mogą być składane poprzez ich przesłanie na adres

e-mail [email protected]. Reklamacja powinna zawierać oznaczenie usługi objętej reklamacją lub zamówienia, którego dotyczy oraz opis zgłaszanych uwag lub nieprawidłowości.

8. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 14 dni od jej zgłoszenia przez Klienta poprzez wiadomość e-mail wysłaną Klientowi na adres przypisany do Konta.

9. Klient może rozwiązać Umowę o korzystanie ze sklepu bez wskazania przyczyny, z zachowaniem 7-dniowego terminu wypowiedzenia, poprzez złożenie oświadczenia o wypowiedzeniu tej umowy na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres [email protected] ze wskazaniem loginu i imienia nazwiska albo firmy podmiotu uprawnionego do Konta. Po upływie okresu wypowiedzenia Konto zostanie usunięte przez T7.

10. W razie naruszenia przez Klienta postanowień Regulaminu lub zakończenia prowadzenia działalności przez T7 z użyciem sklepu Umowa o korzystanie ze sklepu może zostać wypowiedziana przez T7 z zachowaniem 7-dniowego terminu wypowiedzenia. Wypowiedzenie to nie ma wpływu na obowiązek wykonania przez T7 zawartych przez Klienta przed upływem ww. terminu Umów sprzedaży.

11. Klient zawiera Umowę o korzystanie ze Sklepu także w razie rozpoczęcia składania zamówienia bez rejestracji po podaniu danych w ramach kroku 3 opisanego w punkcie III. ust. 2 poniżej przejściu do opisanego tam kroku 4 i umowa ta zawarta zostaje wówczas na czas oznaczony do chwili rezygnacji z zamówienia na etapie kroku 4 lub 5 opisanych w punkcie III. ust. 2 poniżej, a jeżeli Klient złoży zamówienie, to umowa zostaje zawarta na czas oznaczony do chwili wykonania przez Klienta i T7 zobowiązań z Umowy sprzedaży, a w przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży do chwili tego odstąpienia. W odniesieniu do Umowy o korzystanie ze sklepu zawartej przez Klienta składającego zamówienie bez rejestracji stosuje się odpowiednio ust. 1-7 powyżej.

III. Procedura zawarcia Umów sprzedaży:

1. Poprzez Sklep Klient może kupić dowolną ilość Produktów, co jest uwidocznione w Sklepie przy informacjach o Produkcie.

2. Umowy sprzedaży w Sklepie zawierane są w poniższy sposób:

KROK 1.: Klient wybiera Produkty poprzez użycie w odniesieniu do danego Produktu ikony „Dodaj do koszyka”, na skutek czego w Koszyku umieszczana jest ilość Produktów wskazana przed użyciem wspomnianej ikony.

KROK 2.: Po dodaniu Produktu do Koszyka Klient może kontynuować wybór dalszych produktów oferowanych do sprzedaży albo przejść dalej – do Koszyka, aby móc podejmować dalsze czynności prowadzące do zawarcia Umowy sprzedaży.

Po przejściu do Koszyka Klient powinien sprawdzić listę i ilość Produktów dodanych do tego Koszyka, w tym w szczególności czy dodane do Koszyka Produkty oferowane są do sprzedaży, czy do wynajęcia i ewentualnie usunąć wybrane produkty lub zmienić ilości przy użyciu dostępnych na tym etapie ikon. W odniesieniu do Produktów oferowanych do sprzedaży Klient dokonuje wyboru ilości Produktów, które chce kupić w ramach Umowy sprzedaży.

KROK 3.: Klient w celu złożenia zamówienia może skorzystać ze swojego Konta, do którego powinien się zalogować albo składa zamówienie bez rejestracji (opcja „Zamówienie jako gość”). Po wprowadzeniu imienia nazwiska i adresu e-mail Klient przechodzi do wskazania adresów przez użycie ikony „Dalej”. Na tym etapie Klient wprowadza dane adresowe. Jeżeli Klient chce uzyskać fakturę VAT powinien uzupełnić niezbędne pola, w tym podać NIP. Pola, które nie wymagają uzupełnienia oznaczone są dodatkiem „opcjonalnie”.

KROK 4.: Następnie Klient wybiera jedną z dostępnych opcji dostawy kupowanych Produktów do Paczkomatu Inpost lub przesyłką kurierską (koszt przesyłki kurierskiej wynosi 12,00 złotych, zaś dostawy do Paczkomatu Inpost wynosi 11,00 złotych). Klient przy wyborze sposobu dostawy może w odpowiednim polu pozostawić komentarz do zamówienia (np. co do szczegółów miejsca doręczenia, preferowanych godzin dostawy etc.).

KROK 5.:W kolejnym kroku Klient wybiera metodę płatności ceny odnośnie do produktów kupowanych oraz wskazuje, czy chce wystawienia paragonu fiskalnego, czy życzy sobie wystawienia faktury. Wybór metody płatności wiązać się może z koniecznością zaakceptowania warunków świadczenia usług drogą elektroniczną stosowanych przez bank lub inny podmiot trzeci prowadzący daną platformę obsługi płatności drogą elektroniczną, w tym platformę PayU. Ostatnim etapem przed wiążącym dla Klienta złożeniem zamówienia jest zapoznanie się przez Klienta z podsumowaniem zamówienia, w ramach którego widoczne są Dane zamawiającego, adres dostawy i dane odbiorcy, a poniżej lista produktów z ich ilością oraz z ich ceną (ceną brutto, uwzględniającą podatek VAT) oraz terminem dostawy (przez określenie najpóźniejszego terminu wysyłki oraz terminu dostawy, który nie może być późniejszy niż 45 dni od dnia złożenia zamówienia i zawarcia w ten sposób Umowy Sprzedaży). Łączna kwota widoczna jako „Razem (brutto)” stanowi sumę ceny Produktów wybranych przez Klienta do zakupu w ramach Umowy sprzedaży. Nadto widoczne w ramach tego kroku wybrane przez Klienta forma dostawy z jej kosztem i forma płatności oraz pełna kwota brutto do zapłaty przy zawarciu umowy tytułem ceny za kupowane Produkty. Klient składa zamówienie  używając ikony: „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty”, zaznaczając wcześniej pola z oświadczeniami o akceptacji warunków regulaminu i zapoznaniu się z prawem odstąpienia od umowy.

KROK 6.: Po złożeniu zamówienia w ramach kroku 5. w przeglądarce internetowej wyświetla się informacja o szczegółach zamówienia z jego numerem.

3. Na etapie Kroków 2.-5. opisanych wyżej Klient może skorzystać z kodów promocyjnych używając odnośnika znajdującego się za frazą „Masz kod promocyjny?”. Klient po kliknięciu w tę frazę po prawej stronie ekranu (w polu podsumowania zamówienia obejmującym wskazanie ilości produktów, ich ceny i kosztu wysyłki oraz kwoty łącznej obu tych wartości) ma możliwość wprowadzenia kodu promocyjnego w pojawiającym się wówczas w tym celu polu i użycie ikony „Dodaj”. Zasady promocji prowadzonych z użyciem kodów promocyjnych określają regulaminy poszczególnych promocji prowadzonych stale lub okresowo w ramach Sklepu przez T7. 

4. T7 wysyła po zakończeniu przez Klienta czynności opisanych w w ust. 2 jako Krok 5. i skutecznym użyciu ikony „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty” na adres e-mail Klienta potwierdzenie złożenia zamówienia, które określa jego szczegóły.

4. Umowa sprzedaż wybranych Produktów zostają zawarta z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia w przesłanej przez T7 wiadomości e-mail. Nie dotyczy to Klientów będących Konsumentami, z którymi Umowa sprzedaży Produktów zostaje zawarta z chwilą zakończenia Kroku 5. opisanego wyżej w ust. 2.

5. Wszelkie dane podawane są przez Klienta dobrowolnie i służą zawarciu i wykonaniu Umowy sprzedaży.

6. Czas realizacji zamówienia uwzględniający czas przygotowania Produktu i dostawę wynosi do 45 dni. Wraz z Produktem lub Produktami, których dotyczy Umowa sprzedaży, Klient otrzyma dowód zakupu w postaci paragonu albo faktury VAT oraz formularz odstąpienia od Umowy sprzedaży. 

7. Na Produkty sprzedawane za pośrednictwem Sklepu nie jest udzielana przez T7 gwarancja jakości.

V. REKLAMACJE I PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY

1. Klient ma prawo do reklamowania produktu w razie niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży. Reklamacje składa się za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: [email protected]. Odpowiedź na reklamację zostanie przekazana Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres, z którego przesłał reklamację nie później niż w ciągu 14 dni od jej przesłania na wymieniony w zdaniu poprzednim adres poczty elektronicznej.

2. W razie zakończenia procesu reklamacyjnego w sposób niezadowalający Klienta ma on możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient ma prawo złożyć wniosek o mediację lub wniosek do polubownego sądu konsumenckiego działającego przy właściwym terenowo Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. (adresy Inspektoratów dostępne są pod następującym adresem) : http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.

3. Klient może także skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (lub miejskiego) rzecznika konsumentów lub dotowanych ze środków publicznych organizacji konsumenckich. Szczegóły dotyczące sposobów oraz dostępu do pozasądowych form rozstrzygania sporów Klient może znaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.

Nadto Klient może skorzystać z informacji umieszczonych pod następującym adresem:  http://ec.europa.eu/consumers/odr/ , gdzie znajdzie platformę internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR), która dostępna jest tam także w polskiej wersji językowej. Platforma ta daje możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

4. Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów od Umowy sprzedaży na zasadach określonych w ustawie z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (tekst jedn. Dz.U. 2020 r., poz. 287 ze zm.), w tym art. 27 tej ustawy. Z prawa tego Klient będący konsumentem może skorzystać w terminie 14 dni liczonym zgodnie z art. 28 powołanej ustawy.

6. Prawo odstąpienia wykonywane jest poprzez złożenie oświadczenia, co Klient może uczynić z użyciem formularza udostępnionego mu przy potwierdzeniu zawarcia umowy lub bez jego użycia, ale o treści pozwalającej ustalić wolę odstąpienia. Do zachowania terminu wskazanego w ust. 4 wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przesyłką poleconą przed jego upływem. Zwrot Produktu powinien nastąpić przez jego wysłanie na adres T7 niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.

7. T7 zwróci Klientowi zapłaconą przez Klienta cenę Produktu wraz z kosztami dostawy Produktu do Klienta nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży i zwrotu Produktu przez Klienta. Koszt zwrotu, w tym odesłania, Produktu pokrywa bezzwrotnie Klient.

VI. Dane osobowe

1. T7 jest administratorem danych osobowych Klientów.

2. Dane osobowe Klientów będą przetwarzane przez T7 jedynie w związku z wykonywaniem praw i obowiązków wynikających z umów zawartych przez Sklep, a w innym celu jedynie po uzyskaniu zgody na wykorzystywanie danych w tym określonym celu.

3. Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści dotyczących go danych osobowych oraz prawo  uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania, żądania zaniechania przetwarzania lub usunięcia jego danych osobowych przetwarzanych przez T7 jeżeli dane te są niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane przez T7 z naruszeniem ustawy, albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.

4. Dalsze informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klienta i jego uprawnień dostępne są w Polityce prywatności, dostępnej pod linkiem o oznaczeniu „Polityka prywatności” w Sklepie.

VII.  Postanowienia końcowe

1. Klient może zapisać się do serwisu rozsyłającego wiadomości o nowościach w Sklepie (newsletter) poprzez udostępnienie swojego adresu e-mail w miejscu wskazanym w Sklepie z użyciem odnośnika opisanego frazą „Zapisz się do newslettera” i potwierdzenie kliknięciem na przycisk: „Subscribe”.  Wypisanie się z listy newsletter’a możliwe jest poprzez wybranie opcji: „Wypisz się” dostępnej w każdym mailu wysyłanym w ramach newsletter’a. Klient do newsletter'a zapisać może się także przy zakładaniu Konta w Sklepie w sposób opisany wyżej w punkcie II. ust. 3-4.

2. T7 zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu, w szczególności z powodu zmian w obowiązujących przepisach prawa lub zmian organizacyjnych prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej i zmian technicznych w Sklepie. O zmianie Regulaminu T7 poinformuje Klientów poprzez zamieszczenie informacji o zmianie regulaminu, jej zakresie i znaczeniu na stronie internetowej Sklepu, a nadto prześle do Klientów posiadających Konto informację o zmianie regulaminu na adres e-mail służący do logowania się do Sklepu w ramach Konta. Zmiana Regulaminu w przypadku Klientów posiadających Konto w chwili jej podania do wiadomości zgodnie ze zdaniem poprzednim będzie miała skutek względem zawartych przez nich Umów sprzedaży i Umów o korzystanie ze sklepu po upływie 14 dni od wysłania do nich wiadomości e-mail opisanej w zdaniu poprzednim – bez względu na datę zawarcia tych umów. Klienci ci będą mogli wypowiedzieć w ww. terminie Umowę o  korzystanie ze sklepu ze skutkiem natychmiastowym. Do Umów sprzedaży i Umów o korzystanie ze sklepu zawartych Klientów nieposiadających Konta w dacie podania do wiadomości Klientów informacji o zmianie Regulaminu na stronie internetowej Sklepu zastosowanie znajdą postanowienia Regulaminu obowiązujące w dacie zawarcia Umów i Umów Sprzedaży.