REKLAMACJE I PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
1. Klient ma prawo do reklamowania produktu w razie niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży. Reklamacje składa się za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: [email protected]. Odpowiedź na reklamację zostanie przekazana Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres, z którego przesłał reklamację nie później niż w ciągu 14 dni od jej przesłania na wymieniony w zdaniu poprzednim adres poczty elektronicznej.
2. W razie zakończenia procesu reklamacyjnego w sposób niezadowalający Klienta ma on możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient ma prawo złożyć wniosek o mediację lub wniosek do polubownego sądu konsumenckiego działającego przy właściwym terenowo Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. (adresy Inspektoratów dostępne są pod następującym adresem) : http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
3. Klient może także skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (lub miejskiego) rzecznika konsumentów lub dotowanych ze środków publicznych organizacji konsumenckich. Szczegóły dotyczące sposobów oraz dostępu do pozasądowych form rozstrzygania sporów Klient może znaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod następującym adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
Nadto Klient może skorzystać z informacji umieszczonych pod następującym adresem: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/index_en.htm , gdzie znajdzie platformę internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR), która dostępna jest tam także w polskiej wersji językowej. Platforma ta daje możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
4. Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów od Umowy sprzedaży na zasadach określonych w ustawie z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (tekst jedn. Dz.U. 2020 r., poz. 287 ze zm.), w tym art. 27 tej ustawy. Z prawa tego Klient będący konsumentem może skorzystać w terminie 14 dni liczonym zgodnie z art. 28 powołanej ustawy.
5. Prawo odstąpienia wykonywane jest poprzez złożenie oświadczenia, co Klient może uczynić z użyciem formularza udostępnionego mu przy potwierdzeniu zawarcia umowy lub bez jego użycia, ale o treści pozwalającej ustalić wolę odstąpienia. Do zachowania terminu wskazanego w ust. 4 wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przesyłką poleconą przed jego upływem. Zwrot Produktu powinien nastąpić przez jego wysłanie na adres T7 niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
6. T7 zwróci Klientowi zapłaconą przez Klienta cenę Produktu wraz z kosztami dostawy Produktu do Klienta nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży i zwrotu Produktu przez Klienta. Koszt zwrotu, w tym odesłania, Produktu pokrywa bezzwrotnie Klient.